Nakon što ste se postali ESL učitelj, vaš sljedeći cilj bit će privući klijente i privući dovoljno učenika da stvorite održiv posao za sebe.
Kao nastavnik, već imate na raspolaganju sve što vam je potrebno, od učionice do svih školskih resursa, kao i samih učenika
Kao učitelj, morat ćete preuzeti odgovornost za samostalno organiziranje svega, od čega će prioritet biti marketing vaših nastavnih usluga budućim učenicima.
Iako se ovo može činiti kao potencijalni izvor tjeskobe i neizvjesnosti, pogotovo kada vam učenici trebaju kako biste uopće imali posao, to ne mora tako biti.
Ako na to gledate iz druge perspektive, kao učitelj možete odabrati vrstu učenika koje ćete podučavati - od kojih će većina doista htjeti učiti, za razliku od škole - i koliko ih želite podučavati u isto vrijeme.
Također ćete moći odlučiti o svom rasporedu, uključujući planiranje nastave, koliko naplaćujete svojim učenicima i gdje ćete ih podučavati (osobno ili putem digitalne platforme kao što je Superprof).
Što se tiče načina na koji uopće možete pronaći studente, istražit ćemo razne metode u ovom vodiču, uključujući i offline i online marketinške strategije.
Korištenje lokalnog oglašavanja
Ako se osjećate tehnološki nepismeno ili biste pak radije pokrili svaku bazu i proširili svoje ime u lokalnoj zajednici, onda je lokalni marketing izvrsna opcija za pronalaženje učenika.
Pod lokalnim marketingom mislim na metode oglašavanja koje zahtijevaju samo minimalno korištenje interneta i tehnologije.
Printana riječ
Prvo ćemo rapraviti o jednoj od najtradicionalnijih metoda marketinga svojih ponuda: printana riječ.
Kategorija printane riječi uključuje sve od objavljene reklama u novinama do printanja vlastitih letaka, ili čak davanje vlastitih vizitki zainteresiranim klijentima.
Iako se ovo može činiti beskorisnim u današnjem svijetu gdje većina komunikacije se odvija preko interneta, iznenadit će vas koliki učinak može imati najobičniji letak ili reklama u novinama kako biste privukli nove klijente.
Sjetite se samo svih puta kada je nekoga zaveo šareni plakat ili letak na oglasnoj ploči sveučilišnog kampusa i bili su nadahnuti da nastave s određenim predmetom ili poslom.
Ako svoje letke postavite na istaknuta mjesta gdje obitavaju ljudi koji žele naučiti engleski jezik, prilično brzo ćete početi vidjeti rezultate.
Ako trenutno živite u državi gdje engleski nije službeni jezik, najbolje je objavljivati plakate s istaknutom britanskom zastavom i šarenim dizajnom, ili pak pitati smijete li zalijepiti plakate na lokalni sveučilišni kampus ili drugu obrazovnu ustanovu.
Očekujte veliki uspjeh jer ljudi uvijek žele produbiti i ojačati svoje znanje engleskoga jezika.

Usmena predaja (pohađajte razne događaje)
Drugi način na koji možete proširiti riječ o svom poslovanju je usmenom predajom.
Prvo i najvažnije, trebali biste proširiti vijest među svojim prijateljima i obitelji, kako biste vidjeli zna li netko u vašem društvenom krugu nekoga tko traži satove engleskog jezika.
Ako to ne uspije, možete pokušati prisustvovati događajima na kojima će vjerojatno biti mnogo ljudi koji ne govore engleski jezik, a tamo možete ponuditi svoje usluge i dijeliti posjetnice.
Ako znate još jedan strani jezik, još bolje. Možete se dodvoriti izvornim govornicima tog jezika na događaju, prije nego što spomenete da održavate izvrsne satove engleskog jezika u slučaju da je netko zainteresiran.
Ponudite besplatne "probne" satove
Posljednji učinkovit način za pronalaženje novih studenata bez pribjegavanja internetu je davanje besplatnih grupnih tečajeva.
Možda čudan prijedlog, s obzirom na to da je vaš cilj zaraditi novac kao učitelj, a ne besplatno davati nastavu, ali ovakvi probni satovi mogu biti neprocjenjivi kada je u pitanju privlačenje budućih učenika da pohađaju nastavu kod vama.
Kada nekome date nešto besplatno, vjerojatno će osjetiti da vam nešto duguje. Ako idemo tom logikom, kada biste oglasili besplatni grupni tečaj namijenjen učenicima engleskog jezika kao stranog jezika negdje u blizini, ne samo da biste mogli pokazati svoje sposobnosti kao učitelj, već i proširiti riječ.
Online marketing metode za učitelje
Pretpostavimo da ste iscrpili sve gore navedene metode bez puno sreće ili biste radije izgradili online prisutnost od samog početka. U tom slučaju, online marketing može biti iznimno učinkovit način da promovirate sebe i svoj posao poučavanja.
Postoji mnogo načina na koje možete oglašavati svoje poslovanje online, a ovisno o čimbenicima kao što su kvalifikacije i iskustvo, možete privući veliki broj studenata koji će vaš posao učiniti održivim.

Prijavite se kao učitelj na Superprofu
Recimo da ste zainteresirani za prijavu na web stranicu koja će vam pomoći da se povežete s učenicima i pružiti im besprijekorno iskustvo putem videa gdje možete održavati nastavu. U tom slučaju, trebali biste najprije razmisliti o prijavi na Superprof kao učitelj.
Imamo niz učitelja koji predaju sve vrste predmeta, kao i veliki broj željnih učenika koji žele učiti, pa ako odlučite postati online učitelj, Superprof je izvrsna platforma koja će vam pomoći u tome.
Postavite vlastitu cijenu, isplanirajte nastavu kako želite, a zatim se udobno smjestite i odradite nastavu iz udobnosti vlastitog doma. Ako to zvuči dobro, onda ne trebate tražiti dalje.
Objavljivanje oglasa u katalogu učitelja
Alternativni način pronalaženja studenata na internetu je objavljivanje oglasa u općem katalogu ili katalogu učitelja.
Ova metoda je ustvari online ekvivalent objavljivanju oglasa u novinama, tako da možete očekivati da će ga vidjeti više ljudi, pogotovo ako svoj oglas objavite u specijaliziranom katalogu učitelja.
Jednostavno navedite opis usluga koje nudite, kako želite podučavati (osobno ili putem Skypea, na primjer) te što tražite od učenika.
Iskorištavanje društvenih mreža
Ovih dana, ako ne koristite društvene mreže kako biste promovirali svoj usluge, najvjerojatnije propuštate jako puno učenika koji bi mogli pomoći vašem poslu.
Naravno, postoji pravi način za oglašavanje na društvenim mrežama, a samo opetovano navođenje vaših usluga vjerojatno neće dati rezultate koje tražite.
Ljudi obično uživaju u dobroj priči, a društvene mreže su nevjerojatna platforma za pričanje sjajne priče.
Ako znate s riječima, možete napraviti izvrstan zaokret o tome zašto će pohađanje satova engleskog jezika koristiti učeniku i što oni mogu dobiti ukoliko pohađaju vaše satove za razliku od drugih učitelja.
Možete čak otići korak dalje i stvoriti cijeli brend oko sebe i svog putovanja podučavanjem engleskog jezika i/ili svog iskustva u učenju stranih jezika.
Dobra stvar je što čak i ako ne znate kako napisati proizvod koji se prodaje, možete unajmiti copywritera da učini upravo to. Ili ugovorite usluge upravitelja društvenih mreža koji može iskoristiti svoje znanje optizmizacije tražilica kako bi vaše objave pregledalo što više ljudi.
Vođenje bloga
I konačno, nastavljajući s idejom stvaranja brenda, a ne samo posla, mogli biste razmisliti o stvaranju bloga ili YouTube kanala, u kojem gradite svoj imidž i pružate obilje besplatnih informacija, kako bi se ljudi zainteresirali za pohađanje vaše nastave.
Ako imate stvarno opširno znanje engleskog jezika, što pretpostavljam da imate kao ESL učitelj, tada možete stvoriti blog koji jednostavno pokriva elemente jezika koji vam se čine zanimljivima i usmjeriti ga na govornike engleskog jezika koji uče engleski kao strani jezik.
Ili ako ste učili još jedan strani jezik poput španjolskog, na primjer, i znate zašto se govornici španjolskog bore s proizvodnjom određenih zvukova na engleskom, mogli biste napraviti post na blogu s detaljima kako se nositi s ovim problemom.

Isto tako, možete stvoriti YouTube kanal na kojem govorite o problemima i izazovima s kojima se suočavaju oni koji uče engleski kao strani jezik, u nadi da će ljudi nešto naučiti i biti nadahnuti da pohađaju nastavu kod vas.
Iako ćete u početku možda imati samo mali broj čitatelja ili gledatelja, s vremenom, ako se toga držite, možete stvoriti prostor za svoj posao na tržištu i držati nastavu iz svega što možete poželjeti.
Tko zna, možda bi se vaš posao moglo čak proširiti i mogli biste unovčiti druge usluge kao što su vaši postovi na blogu ili YouTube videozapisi za dodatni izvor prihoda koji će nadopuniti podučavanje.
Trebate li kvalifikaciju da postanete ESL tutor?