Otkrijte zašto neki ljudi izvrsno postižu uspjeh na satovima matematike, dok se drugi muče čak i s podukom iz matematike. Tražite pomoć iz matematike uz privatnog učitelja matematike.
Čini li vas vaša odbojnost prema matematici depresivnima? Prema Anne Siety, autorici knjige Tko se boji matematike? To što niste dobri u matematici ni na koji način ne znači nižu inteligenciju od nekoga tko jest.
Stvarno? Mnogi su možda mislili drugačije…
Kada ne volite matematiku, možete imati problema s time da se bacite na posao, naiđete na otpor i teško ćete ostati motivirani. Rad na prevladavanju straha od matematike također jača učenika.
Ponekad odbojnost prema matematici čak ustupa mjesto boli, do te mjere da sama ideja testa može dovesti do glavobolje, povraćanja, napadaja panike i bolova u trbuhu.
Na drugom kraju spektra, ljubitelji matematičkih koncepata… ekvivalentnih razlomaka, geometrije, Pitagorinog teorema i teorije brojeva raduju se mogućnosti rješavanja novih matematičkih zadataka i izazovima koje oni donose. Potonje stimulira suočavanje s matematičkim problemima, pa čak i uživaju u tome.
Što razlikuje jednu vrstu osobe od druge? Postoje li načini koji vam mogu pomoći da prevladate strah i da se bolje nosite s tjeskobom i panikom?
Zašto neki ljudi vole matematiku, dok je drugi strahuju? Pogledajmo pobliže kako bismo saznali.
Mogu li loša iskustva u školi izazvati strah od matematike?
Ljubitelji matematike prvi priznaju da tradicionalna školska metoda učenja matematike nije najprivlačnija.
Većina matematičkih tečajeva napreduje prema modelu otkrivanja, objašnjenja pravila i vježbanja. Uglavnom nepovezan od "stvarnog svijeta", ovaj pristup ne uspijeva privući pozornost učenika kojima bi koristio drugi pristup: praktičniji i živopisniji.
Na prvi pogled, matematika se često čini dosadnom, sastoji se od dovršavanja vježbi iz udžbenika i radnih listova te izrade domaćih zadaća bez drugog cilja osim prelaska na sljedeće poglavlje, kako bi se napredovalo u nastavnom planu i programu matematike. Roditelji i učitelji često se pitaju kako motivirati dijete za učenje, a pronalaženje kreativnih i angažiranih metoda može značajno pomoći.
U školi prečesto povezujemo sposobnosti u matematici s inteligencijom. To je također karakteristika koju škole (još uvijek) smatraju kriterijem odabira.
Razgraničenje između "dobrih" i "loših" učenika također je duboko ukorijenjen dio tradicionalnog školskog razmišljanja. Kao rezultat toga, učenici koji zaostaju osjećaju frustraciju, koja se često pretvara u sram, i muče se u zabludi da su manje inteligentni.

Tko od vas, dragi čitatelji, nije iskusio hladan znoj kada je trebalo dati odgovor na probleme množenja i dijeljenja ili dijeljenja s više dijelova na ploči? Kada je trebalo riješiti algebarski problem ili prebrojati tablicu množenja pred 28 pari očiju?
Psihologija straha od matematike počinje rano, matematika ovisi o kumulativnom znanju u kojem svako poglavlje mora biti shvaćeno i savladano kako bi se prešlo na sljedeće.
Mora se djelovati što je ranije moguće kako bi se izbjegao rizik od neuspjeha i izazovne školske karijere, što će utjecati na izbor predmeta, fakulteta i visokog obrazovanja.
Učenje matematike: Sve u glavi?
Oduvijek je bilo onih koji su nadareni za matematiku i onih koji se muče.
Što je onda ta tajanstvena kvaliteta koja neke čini da posjeduju izvanredne sposobnosti?
Oni koji se ne boje nepoznatih varijabli često tvrde da nikada nisu imali poteškoća s matematikom i da su od malih nogu bili strastveni prema brojevima. S druge strane, mnogi učenici osjećaju strah od matematike, što može ograničiti njihov napredak i motivaciju.
Sve velike matematičke avanture počinju s jednostavnim pitanjima: mali problemi u školi oblikuju način razmišljanja za cijeli život.
George Pólya
Na sveučilištu je otkrio ono što naziva "divnim temama", stvarnim dokazima i još mnogo toga.
Do danas nastavlja sve dublje istraživati matematiku s osjećajem čuđenja. Što njega i ljude poput njega čini drugačijima?
Da biste bili vješti u matematici, potrebna vam je sposobnost sinteze informacija, osjećaj intuicije i, na iznenađenje mnogih, kreativnost.
Trebali biste pogledati kreativne alate i aplikacije osmišljene kako bi učenje matematike bilo zabavnije…

Nije li Einstein bio veliki sanjar?
Ne možemo jednostavno reći da su svi matematičari više "lijevi mozak" - po hemisferi koja je poznata kao sjedište razuma i analize - jer oni u jednakoj mjeri koriste desnu stranu mozga, često opisanu kao centar za kreativnost i emocije.
U stvarnosti, dvije hemisfere mozga rade rame uz rame: Ako se lijeva strana bavi postupnom manipulacijom podacima, desna strana je više zaokupljena simultanošću i pregledom. Stoga bi bilo točnije reći da u potpunosti koristimo obje strane našeg mozga, bilo u matematici ili nečem drugom.
Zašto je poduka iz matematike bolna za ljude
Studija koju je 2011. godine objavilo Sveučilište u Chicagu otkrila je da fizička bol može biti posljedica aktivnog iščekivanja vježbe. Drugim riječima, razmišljanje o stresnim situacijama aktivira područje mozga povezano s boli.
Uzdiže, zar ne?
Slično tome, strah od matematike također je povezan s emocijama.
Zapravo, iako možda ne mislite tako, matematika je povezana s bolnim emocijama koje mogu paralizirati učenika, čineći ga nepokretnim pred izazovnim matematičkim problemom. Iza kvadratnog korijena mogu se skrivati pitanja o njegovom mjestu u obitelji; iza kvadratne jednadžbe, neizrečene brige mogu se igrati skrivača.
Slično tome, trauma doživljena u školi, poput užasavajućeg srama nekoga tko se muči riješiti numerički problem na ploči pred svim svojim kolegama iz razreda ili prekora učitelja koji ne razumije kako učenik može ne shvatiti zadane matematičke koncepte, može ostaviti neizbrisiv trag.
Zašto neki ljudi mrze matematiku?
Matematika je disciplina koja zahtijeva trud, redovitu vježbu, trening i pamćenje.
Neki ljudi, sposobni za rad u drugim predmetima, paralizirani su vlastitim djelovanjem kada je u pitanju matematika, što sprječava normalan napredak u učenju.
Kognitivne blokade povezane s matematikom često su povezane s bolnim sjećanjima na određene učitelje matematike. Prezriv, strog, bez osmijeha, hladan: Neki od opisa koji se stalno pojavljuju u svjedočanstvima povrijeđenih učenika. Kladim se da dok ovo čitate, imate na umu određenog učitelja matematike iz školskih dana…
U radosti otkrivanja novih i važnih rezultata, matematičari su ponekad premalo obraćali pažnju na ispravnost svojih deduktivnih metoda
David Hilbert
Budući da je matematika apstraktna disciplina koju utjelovljuje učitelj, zatvaranjem pred nastavnikom zatvarate se i pred matematiku. Djeca često ne dobivaju potrebnu pomoć iz matematike.
Stoga je važno ne dopustiti da se fobija ili problem u odnosima ukorijene. Roditelji bi trebali odvojiti vrijeme za razgovor o takvim problemima sa školom svog djeteta, uspostaviti sustav podrške kod kuće, kao i izvan nje, ako je potrebno, uz pomoć dječjeg psihologa.

Možete li prevladati strah od matematike?
Ponekad privatno podučavanje nije čarobni štapić potreban za rješavanje psihološke blokade u matematici i potrebno je potražiti pomoć psihologa u vezi s djetetovim problemima. Anne Siety predložila je kategorizaciju pogrešaka koja mnogo govori o odnosu djece prema matematici:
- Simboličke pogreške povezane s djetetovim putem pitanja i karakterom;
- Nebitne ili male pogreške;
- Pogreške napredovanja: Uspješno učenje novog pravila uz zaborav prethodnog;
- Poetske pogreške: Zbunjenost riječi koja vodi od apscise do ponora.
Uloga roditelja ključna je u pomaganju djetetu da ponovno stekne samopouzdanje u svoje sposobnosti.
Čak i netko tko se čini matematički beskorisnim može dosegnuti vrlo pristojnu razinu nakon što se matematičke blokade riješe, a zatim može slijediti matematički put poput znanstvene visoke razine ili veterinarske škole, na primjer.
Neki trikovi za one koji predaju matematiku kako bi pomogli učenicima da se vrate na pravi put uključuju:
- Uvijek cijenite i naglašavajte područja uspjeha;
- Istaknite učenikove pokušaje uspjeha tijekom sata;
- Nikada ne kažnjavajte neuspjeh pripisujući ga nedostatku rada ili marljivosti;
- Slušajte strahove i brige;
- Pretvorite učenje matematike u igru uz zagonetke, kvizove, zabavna pitanja i kartice. I da, moguće je učiti matematiku dok se zabavljate!
Na pitanje "Zašto matematika privlači neke, a druge užasava?", postoji niz odgovora.
Prvo, tu je pitanje prirodne sposobnosti: osnovna sposobnost učenja matematike; sposobnost apstrakcije i zaključivanja te razumijevanja logike.
Drugo, to može uključivati neke traume doživljene tijekom studija matematike u prvim godinama škole, metode koje slabo odgovaraju kognitivnim predispozicijama određene djece (na primjer, sanjari ili hiperaktivna djeca). Ti se strahovi ponekad mogu prenijeti u odraslu dob i utjecati na učenje.
Stvara li vam rješavanje problema probleme?
U svakom slučaju, najvažnije je znati kako što prije prepoznati poteškoće u matematici kako biste primijenili relevantna rješenja, od jednokratnih psiholoških konzultacija za prevladavanje matematičkih blokada do privatnih satova koje nudi superprofesor!
Već predajete matematiku? Uloga tutora matematike i različite metode poučavanja uvelike utječu na učenikovu ljubav ili odbojnost prema matematici. Zašto ne biste prevladali svoj strah uz online poduku iz matematike?
U današnje vrijeme, kada su online poduke dostupnije nego ikada, strah od matematike više ne mora biti prepreka. Zahvaljujući platformama poput Superprofa, možete pronaći učitelja koji razumije vaše potrebe, vaš tempo i vaš stil učenja.
Online nastava donosi slobodu — nema žurbe, nema pritiska, već samo podrška i razumijevanje. Bilo da želite svladati osnovne koncepte, pripremiti se za ispit ili jednostavno razviti više samopouzdanja u radu s brojevima, pravi tutor može napraviti ogromnu razliku.
Kroz interaktivne metode, personalizirane zadatke i strpljivo objašnjavanje, matematika postupno prestaje biti izvor tjeskobe i postaje područje u kojem možete napredovati. Superprof vam omogućuje da učite iz udobnosti vlastitog doma, uz mentora koji vas potiče i vodi kroz svaku formulu i jednadžbu. S pravim pristupom i pravim sredstvima, matematika može postati vaša nova snaga.